راهنمای مراحل دریافت پروانه کارآموزی
تاریخ انتشار : چهار شنبه ٢٩ مرداد ١٣٩٩ ١٣:٠٠:٠٠ - تعداد مشاهده : ٣٤٦٠

این برگ راهنما فقط مخصوص دوره سوم از جلسات توجیهی برای قبولی های آزمون سال ١٣٩٨ می باشد. انجام مراحل زیر برای دریافت پروانه کارآموزی ضروری است:

١-  در تعداد ٨ جلسه آموزشی-توجیهی موضوع ماده ٥ شرح وظایف که از ساعت ٨:٣٠ صبح (روزی دو جلسه) به صورت شنیداری در تاریخ های ٣/٦/٩٩، ١٠/٦/٩٩، ١٧/٦/٩٩ و ٢٤/٦/٩٩ برگزار می گردد، کامل و بدون تاخیر در ورود یا تعجیل در خروج شرکت کنید.

٢- به صفحه  novitiate.icbar.orgمراجعه و اقدامات زیر را انجام دهید: اول) نام کاربری و رمز عبور برای ورود به صفحه پورتال خدمات الکترونیکی کارآموزان را دریافت کنید. دوم) در صفحه پورتال خدمات الکترونیک کارآموزان،  شرح وظایف کارآموزی را مشاهده، مطالعه و تائید کنید. سوم) در گزینه «محاکم و گواهی حضور در جلسات»، معرفی نامه برای یک دوره کامل کارآموزی به نام معاونت منابع نیروی انسانی قوه قضائیه را مشاهده کنید. چهارم) در تاریخ ٤ شهریورماه ٩٩ «برگ اخذ گواهی شرکت در جلسات دادرسی» مربوط به هر دو نیمه شهریور را حتما پرینت بگیرید. «توضیح: معاونت منابع نیروی انسانی دادگستری استان تهران، مجتمع قضایی و یا شعبه دادگاه را مشخص می کند؛ بنابراین می توانید از شماره و تاریخ نامه ارجاعی خود مطلع شده و سپس به مجتمع و یا شعبه دادگاه تعیین شده مراجعه و تا تاریخ ٣٠/٦/٩٩ در «برگ اخذ گواهی شرکت در جلسات دادرسی»، امضاء و مهر ریاست محترم شعبه را اخذ و اسکن آن را در جایگاه مخصوص (همان نیمه) ارسال کنید.

نشانی معاونت منابع نیروی انسانی استان تهران واقع در شهرتهران، کریم خان، خ سنائی، نرسیده به خ مطهری، تلفن:٨٨٣٢٦٧٠١ تا٣ داخلی ٢٥٠ (یکشنبه و سه شنبه ها) و سایر استان ها واقع در دادگستری کل استان مربوط است. توجه شود کارآموزان سایر استان ها باید حضوری به معاونت منابع نیروی انسانی واقع در دادگستری مرکز استان مراجعه و ارجاع به شعب خود را دریافت و در جلسه دادگاه حاضر و تصویر آن را تا ٣٠/٦/٩٩ بارگزاری کنند.»

٣- پس از شروع به کارآموزی نزد وکیل سرپرست، از طریق پروفایل تائید الکترونیکی «شروع به کارآموزی» را حداکثر تا تاریخ ١٣/٦/٩٩ از وکیل سرپرست پیگیری کنید.

٤-    در پروفایل به گزینه «ثبت درخواست ٦-١١» مراجعه و گزینه مورد نظر خود را بر اساس بند ٦-١١ شرح وظایف، حداکثر تا تاریخ ١٣/٦/٩٩ تکمیل کنید. تصمیم کمیسیون کارآموزی در خصوص درخواست های بند ٦-١١ پس از بررسی در گزینه مربوط در پروفایل قابل مشاهده خواهد بود.

٥-     در پروفایل شخصی در گزینه مربوط (کامپیوتر یک و دو- مهارت های هفتگانه) را حداکثر تا تاریخ ١٣/٦/٩٩ تکمیل و ثبت نام کنید. «توضیح:  مدرک ارائه شده از استان تهران فقط کسب نمره قبولی در آزمون تعیین سطح کامپیوتر یک و دو ویژه کارآموزان وکالت از مرکز علمی- کاربردی کانون وکلای دادگستری مرکز و مدرک ارائه شده از سایر استان ها فقط جهاد دانشگاهی دولتی مورد قبول کمیسیون کارآموزی است که برای صدور پروانه کارآموزی، صرفا ارائه گواهی ثبت نام کافی است. ضمنا مدارک فارغ التحصیلان مقاطع مختلف تحصیلی (از دوره متوسطه به بالا) در رشته کامپیوتر(گرایش سخت افزار و نرم افزار) نیز مشروط به ارسال تصویر مدرک، مورد قبول است. مرکز علمی-کاربردی علاوه بر آزمون تعیین سطح، دوره های آموزشی کامپیوتر یک و دو  را نیز برگزار می کند که در صورت تمایل می توانید ثبت نام کنید.

٦-    به سایت صندوق حمایت وکلا به نشانی hamivakil.ir (تا تاریخ ١٣/٦/٩٩) مراجعه و در گزینه «ثبت نام کارآموزان جدید» تشکیل پرونده داده و ظرف ٢٤ ساعت (اداری) منتظر پیامک باشید. پس از دریافت پیامک به گزینه «سامانه پرداخت فیش و دریافت مفاصا» مراجعه و مفاصا حساب را دریافت کنید. کارآموزان موضوع بند (د) ماده (٨) با همراه داشتن مدارک شامل: «یک قطعه عکس، اصل و تصویر تمام صفحات شناسنامه، کارت ملی و حکم بازنشستگی» به صندوق حمایت از وکلا و کارگشایان دادگستری در نشانی: تهران، مدرس شمال، خ وحید دستجردی، بین اتوبان مدرس و خ نفت، خ ناجی، دست راست، خ فرزان شرقی، پ ٣٥، تلفن: ٢٢٢٧٧٧١٦ (داخلی ١٠٨) از ساعت ٨:٣٠ تا ١٢ حضوری مراجعه و حداکثر تا تاریخ ١٣/٦/٩٩ اقدام نمایند. این اقدام برای کارآموزان بند (د) ماده (٨) الزامی است. نتیجه اقدام تمامی کارآموزان در صندوق حمایت به صورت اتوماتیک از طریق شبکه در کانون قابل مشاهده است بنابراین از مراجعه حضوری جهت ارائه مفاصا خودداری کنید.

٧-    حتما پس از دریافت مفاصا حساب صندوق حمایت وکلا، به نشانی spk.icbar.org برای واریز «مبلغ حق عضویت و ثبت نام کانون وکلا» حداکثر تا تاریخ ١٥/٦/٩٩ مراجعه کنید.

٨-به دفتر خدمات الکترونیک قضائی مراجعه و اقدامات زیر را به ترتیب انجام دهید (تا تاریخ ١٣/٦/٩٩): اول) در صورت عدم ثبت نام در سامانه ثنا،  با همراه داشتن اصل کارت ملی در سامانه ثنا ثبت نام کنید. دوم) پس از گذشت اولین چهارشنبه بعد از ثبت نام در ثنا، «هزینه پروانه اشتغال وابستگان دادگستری و تمدید آن» روزشمار تا تاریخ ٣٠/٨/١٤٠٠ پرداخت و حتما گزینه «هزینه تمدید را پرداخت کرده ام» را کلیک کنید.

توجه: مبالغ مندرج در بندهای ٦-٧-٨ شامل سه پرداخت به سه سازمان مختلف است: اول) صندوق بازنشستگی وکلا، دوم) حق عضویت کانون وکلای دادگستری و سوم) هزینه تمبر قوه قضائیه

٩-     در صورت تکمیل بودن مدارک مذکور وحضور کامل و بدون تاخیر یا تعجیل در دوره آموزشی توجیهی (١٢ جلسه)، در اجرای ماده (٥) شرح وظایف کارآموزان وکالت، پروانه کارآموزی به کارآموزان ارائه خواهد شد.

١٠-  حتما شرح وظایف کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری مرکز، راهنمای نحوه کار با پروفایل شخصی و اسامی اعضا و زمان تشکیل کمیسیون کارآموزی را در پروفایل شخصی ملاحظه و چندین مرتبه مطالعه کنید.

١١-   اخبارکلی و مقررات عمومی مربوط به کارآموزان وکالت در سایت کانون وکلای دادگستری مرکز منعکس می گردد.

١٢-  برنامه ها و یادآوری های روزانه مربوط به کارآموزان وکالت و همچنین اخبارکلی و مقررات عمومی، درگزینه «تصویر پاکت نامه» در بالای سمت راست پروفایل شخصی منعکس می گردد. بنابراین ضرورت داردکارآموزان محترم وضعیت خود را با خبر منعکس درگزینه «تصویرپاکت نامه» در پروفایل تطبیق و در صورت لزوم اقدام لازم بعمل آورند.

١٣-   پاسخ مکاتبات و تصمیمات اختصاصی خود با واحد یا کمیسیون کارآموزی را می توانید از گزینه های «مکاتبات با کمیسیون کارآموزی» و «تصمیمات کمیسیون کارآموزی» مشاهده کنید.