کارآموزان محترم وکالت استان تهران قبول شدگان دومین آزمون مرحله اول کارآموزی سال ١٤٠٢ توجه فرمایند:
تاریخ انتشار : چهار شنبه ٢٩ آذر ١٤٠٢ ١٤:٠٠:٠٠ - تعداد مشاهده : ٢٤٢٧

کارآموزان محترم وکالت استان تهران قبول شدگان دومین آزمون مرحله اول کارآموزی سال ١٤٠٢ توجه فرمایند:

در صورت قبولی در آزمون، ضرورت دارد از دیماه سال ١٤٠٢ نسبت به شروع و انجام تکالیف مقرر در بند دو ماده ٥٤ آئین نامه سال ١٤٠٠ با رعایت نکات زیر اقدام فرمائید:

١-     اسامی کارآموزان استان تهران توسط معاونت محترم منابع انسانی دادگستری کل استان به شرح (فایل پیوست) ارجاع گردید. ضرورت دارد کارآموزان محترم، شماره و تاریخ ارجاع خود را از فایل پیوست دریافت و از دوم دیماه سال ١٤٠٢ مدت ١٤ روز اداری متوالی به مرجع قضائی تعیین شده مراجعه و با توجه به نوع مرجع به مدت لازم به شرح زیر حضور یابند.

مدت

(بر اساس روز )

نوع دادگاه

١٤

دادگاه کیفری دو

١٤

دادگاه حقوقی و اجرای احکام مدنی

١٤

دادسرا (دادیاری، بازپرسی و اجرای احکام کیفری)

٦

دادگاه خانواده

٦

دادگاه تجدیدنظر استان

٦

دادگاه انقلاب

٦

دادگاه کیفری یک

١

دادگاه اطفال

١

سرپرستی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  






٢-     بر اساس بند ٢ ماده ٥٤ آئین نامه اجرائی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری کارآموزان در مدت حضور در مراجع قضائی می بایست روزانه از یک پرونده دارای وقت رسیدگی یا در حال رسیدگی گزارش تهیه نمایند. بدین منظور قبل از مراجعه به مرجع قضائی، در پرتال کارآموزی، به ترتیب به گزینه­های «مدیریت محاکم، لیست گروه محاکم، ارسال گزارش محاکم، ارسال گزارش جدید، دریافت برگ خام گزارش» مراجعه و از فرم «برگ اخذ گواهی حضور در دادگاه و تهیه گزارش از یک پرونده» در برگ پرینت تهیه فرمائید.

٣-     پس از حضور درمرجع قضائی نسبت به تنظیم فرم «برگ اخذ گواهی حضور در دادگاه و تهیه گزارش از پرونده» اقدام و مشخصات و گزارش شرح پرونده و نظریه کارآموز را در آن درج کرده و از قاضی درخواست تائید (امضا و مهر) نمایید.

٤-     پس از تکمیل «برگ گواهی دادگاه» شامل «مشخصات و شرح پرونده، نظریه شخص کارآموز و مهر و امضای قاضی»، حداکثر ظرف ده روز نسبت به ارسال تصویر آن در پرتال کارآموزی با استفاده از «ارسال گزارش جدید» در گزینه «مدیریت محاکم» اقدام فرمائید.

٥-     ضرورت رعایت نظامات و شئونات شامل رفتار و پوشش مناسب به کارآموزان محترم یادآوری می­­گردد.

٦-      برای قبول­ شدگان دومین آزمون مرحله اول سال ١٤٠٢، با توجه به احتساب مرحله دوم کارآموزی از ابتدای آبانماه سال ١٤٠٢، با لحاظ روزهای تعطیل (پنجشنبه، جمعه و تعطیلات رسمی) پایان دوره دوم، سی و یکم فروردین سال ١٤٠٣ خواهد بود.

٧-      ارجاع به دادگاه بعدی از سایت کانون وکلای دادگستری مرکز گزینه اخبار و اطلاعیه های کارآموزی اطلاع رسانی خواهد شد.

دکتر وحید قاسمی عهد- نایب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز